Jak wyglądają nasze zajęcia?

Do udziału zapraszamy dzieci między 7 a 12 lat. Tworzymy 8 osobową grupę. Każdy uczestnik ma do dyspozycji laptop oraz zestaw podzespołów elektronicznych. Na każdych zajęciach dzieci budują inny układ cyfrowy. Zaczynamy od bardzo prostych takich jak „czujnik refleksu” czy „semafor uliczny”. Do zadań dziecka należy zbudowanie pełnego projektu. Zastosowanie potrzebnych ekranów, czujników, sensorów, czy siłowników. Wszystko musi być ze sobą połączone przewodami i zamontowane na płytce prototypowej. Następnie młody konstruktor wszystko podłącza do mikro kontrolera edukacyjnego Arduino, wgrywa program i dopiero wtedy zbudowane urządzenie działa. Do naszych zajęć nie używamy lutownicy, ani wysokich napięć. Wszystkie urządzenia zasilane są bateria 9V.

Praktyka czyni mistrza Arduino

320 podzespołów elektronicznych

Budowanie na podstawie dokumentacji otwartej na laptopie. Uczy czytania instrukcji, wyszukiwania odpowiednich elementów i łącznie przewodami.

Przewody umieszam na pytce

Testowanie działania i zabawa gotowym urządzeniem. A jak nie działa, to trzeba szukac błędu… Może w konstrukcji urządzenia, a może w programowaniu?

12 możliwych urządzeń do budowy

Szukanie odpowiednich elementów, które użyjemy do budowy urządzenia. Tutaj trzeba wykazać się cierpliwością, sokolim wzrokiem a przede wszystkim umiejętnością koncentracji..

Urządzenia podłączamy do laptopa

Bywa, że projekt jest trudny, pracujemy w parach nad jednym projektem. Może zbudować nawet grę Gameboy z ekranem LCD i dwoma manipulatorami, za pomocą których odbijamy piłkę na ekranie.

Działające cyfrowe RADIO FM z ekranem OLED i pilotem na podczerwień

Przed uruchomieniem urządzenia, należy napisać i wgrać do Arduino- „mózgu” program sterujący.

Czasami potrzebne w urządzeniu sa też owoce

Jak dobrze zbudowany jest układ to owoce mogą grać, jak pianino. Dzieci poznają zjawisko pojemności elektrycznej niezbędnej do zbudowania pianina owocowego, którego klawisze reagują na dotyk podobnie jak ekrany dotykowe smartfonów.

Dzieci poznają zasadę działania

Dzieci robią różne projekty podczas tych samych zajęć. Każdy na koniec przedstawiają swoje urządzenie całej grupie.

Urządzenie do badania Ciśnienia atmosferycznego i Prawa Pascala

Sprawdzamy elektronicznie jak działa Prawo Pascala. Cyfrowy pomiar ciśnienia, w szklanej bańce, za pomocą cyfrowego czujnika ciśnienia i nadajnika radiowego AM.

Poznajemy dokumentację elektroniczną, zasady działania czujników

Arduino daje wiele możliwości tworzenia, to także wiele radością dla dziecka. Na ekranach laptopów, widzimy oprogramowanie pozwalające wgrywać programy do mikro kontrolerów.

 

 

Zajęcia trwają 2h przez 10 tygodni. Wiek dziecka od 2-3 klasy do 8-ej.